19 Haziran 2007

rüyalarım..

her ne kadar bilinçaltı saçmalıkları olarak da görsemde
rüyalarımız ikinci bir hayatımızdır.
birde eğer aynı rüyayı üst üste türlü kereler
görüyorsanız istemeden de olsa,
altında anlamlar arıyorsunuz

bende buraya belli periyotlarla gördüğüm
aynı konulu rüyaları alıyorum sadece:

okuyunca niyetimi anlayacaksınız:)




korkular :

-büyük ve modern bir ofiste (hiç hazetmem öyle ofislerden)
çalışırken birden bir görevli geliyor ve bana lise yıllarından
bir dersi (başka bir versiyonda üniversitedeki bir dersi
vermeyişim) geçmediğim için üniversite diplomamı iptal
etmesi ve bitirmek için tekrar okumam gerektigini söylüyor.
(bazen rüya daha ileriye gidiyor ve kendimi yeniden lise/üniversite yıllarına dönmüş buluyorum)


-gene hayatıma devam ederken iki inzibat yaklaşıyor
ve beni askerlik şubesine götürüyorlar orada bana
üç gün eksik yaptığım için usulsüzlükten dolayı yeniden-
sil baştan askerlik yapmam gerektiği söyleniyor ve
apar topar birliğime gönderiliyorum ve gittigim yerden
sevdiklerime telefon açıyorum ben falanca yerde askerim
diye-şaşırıyorlar ve ikinci kere askerlik günleri başlıyor..
(biran önce uyanmak istiyorumm:)


-uygar olmanın alametlerinden en önemlisi
güzel dişlere sahip olmakmış-herkes hayatının bir
döneminde, bu olaya el atar. bende 14 dişimi porselen
yaptırdıktan sonra görmeye başladığım rüyadır:)
sabah'ın ilk saatlerinde bir sesle uyanıyorum
birden bütün dişlerimin ağzıma döküldüğünü
görüyorum-bunun bir rüya olmasını diliyorum
ama kendimi çimdikledikçe değişen bişey olmadığını
görüyorum-aynada uzun uzun bakıyorum kendime
ve yeni halimle insan içine çıkamayacağımı
düşünerek sonsuz bir üzüntüye kapılıyorum.
(böyle olmadığını görünce ne kadar sevinildiğini
bilemezsiniz-o hafta özel olarak dişlerinizi en az
5 kere fırçalıyorsunuz:)





üzüntü bayramları:

-ailede ilk ölüm herzaman daha acıklıdır
benimde ilk babam öldü, yaklaşık 6 ay süresince
türlü kereler gördüm bu rüyayı, gene ortak tema
olması nedeniyle buraya alıyorum:
mezarlıktan geliyoruz eve, herkes yorgun ve üzüntülü
dinlenmek üzre yataklarımıza çekiliyoruz
sonra akşamın karanlığı iyice çökmeye başlıyor
ve ben uyanıp bişeyler atıştırmak için mutfağa
gidiyorum ve giderken yatak odasının yarı açık olan
kapısından babamı görüyorum yatağında
yüzü bembeyaz üstündekilerde öyle..
korkuya kapılıp evdekileri çağırıyorum
onlarda gelip durumu görünce panik oluyorlar
ne yapacağımızı düşünüyoruz, birkaç soru falan
sormayı deniyoruz-nasıl geldin buraya falan diye..
sadece donuk gözlerle bize bakıyor ve öylece
yatıyor sürekli yatakta -hiçbir şey yemiyor içmiyor
konuşmuyor sadece bir varlık gibi duruyor
hepimiz bu durumdan rahatsız oluyoruz
ve günlerce sürüyor bu durum ve bir sabah
yatağında olmadığını görüyoruz geldiği gibi
sessizce gidiyor.

uçuşlar:

-en sevdiğim rüyalar-görmeye can attığım..
nedeni de uçmak duygusunun çok güzel ve inanılmaz
gerçek olması. bunu da şurdan çıkarıyorum: ortaokullu
yıllarda bisiklete binmeyi o kadar çok istiyordum ki
rüyalarıma giriyordu, bir bakıyordum bisiklet sürüyorum
kırlarda..ve bir gün gerçekten sürdüğümde rüyadakiyle
aynı duygunun olduğunu şaşırarak gördüm-aynı durum
bağlama çalmak istediğimde de tekrarlandı. Bir yeteneğe
sahip değilken sahipmiş gibi önceden duyumsamak sanırım
sadece rüyalarda olabilecek bişey.(dil öğrenirken de benzer
şeyler olduğunu başkalarından dinledim)
kısaca rüyada şöyle hep : yaşamın içinde sürüklenip
giderken birden güç bir durumda kalıyorum ve o durumdan
beni kurtaracak tek şey oradan uçup gitmek oluyor.
ve ben o kadar çok istiyorum ki kurtulmayı oradan
belki uçabilirim diye ayaklarımın üzerinde 1-2 kere
zıplıyorum , üçüncü zıplayışımda hafifçe havalandığımı
hissediyorum ve sonra iyice yükselip uçtuğumu
görüyorum-(gerisinin bir önemi yok artık-ne konu kalıyor
ne de o içinde bulunduğum zor durum:)
uçmak..sadece uçmak..harika birşey..hiç bitmesin
istiyor insan) sanırım şu ünlü cin hikayesinde dile bendenin
karşılığını hiç düşünmeden uçmak olarak verirdim...


ilk aklıma gelenler bunlardı..
Morpheus'un (uyku tanrısı) yanında boğaz tokluğuna
çalışırdım valla insanların özgün rüyalarını dinlemek için..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with thumbnails