18 Eylül 2008

Şişkolarla Sıskalar

Şişkolarla Sıskalar-01-Önkapak

Şişkolarla Sıskalar-Andre Maourois
Türkçeleştiren: Ülkü Tamer
Resimleyen: Fritz Wegner
De Yayınevi
75 sayfa

Şişkolarla Sıskalar-02Şişkolarla Sıskalar-39-Arkakapak


çocukluğumda okuduğum bu kitabın beni bu kadar etkilemesine hala şaşırıyorum-nedenini sorguladığımda verdiğim cevaplar güdük kalıyor nedense;

Şişkolarla Sıskalar-03 Şişkolarla Sıskalar-11

sanırım ilk nedenlerden biri o ana kadar insanların birbirinden farklı olabileceği gerçeğini sezdirmesiydi -yani çocuk gözünden yetişken gözüne geçiş o kadar ağır olur ki bunu sezemezsiniz bile-ilk defa yetişkinlerin dünyasındaki farklılıklardan birini bana sezdirmesi önemli olabilir etkilenmemde..kitabı okuduktan sonra çevremdeki insanları bende guruplara ayırmaya başladım-ilkin şişman-zayıf diye daha sonra farklı nitelendirmelerle..

Şişkolarla Sıskalar-07a Şişkolarla Sıskalar-07b

okulumuzun bahçesinde oynarken ağaçlıkların arasında kazılmış ama ağzı kapatılmayarak taş ve yapraklarla örtülmüş bir oyuk vardı-ve bize yasaklamışlardı oraya gitmeyi-içine düşersiniz vb. gibi gerekçelerle-hepimiz merak ederdik içinde ne olduğunu ama hiçbirimiz denemedik tabi-kitapta da buna benzer bir yarıktan çocukların içeri dalması ve ayrı bir dünyaya geçişin olması belkide benim/bizim yapamadığımız bir hareketin orada vücut bulmasıydı..

Şişkolarla Sıskalar-09 Şişkolarla Sıskalar-22

ilk olarak "zaman" kavramının farkına varmamı sağlamıştı-daha içinde yaşadığımız zamanı özümsememişken farklı "zaman" boyutları olabileceğini düşündürmesi etkileyiciliğiydi..

Şişkolarla Sıskalar-16 Şişkolarla Sıskalar-17

paylaşımın bütün dünyanın sorunu olduğunu öğrenmiştim-oysa biz ne güzel her şeyi paylaşabiliyorduk o sıralar-uyduruk kaydırık bir ada yüzünden koca koca insanların savaş kararları alması çok saçma gelmişti-yıllar sonra "Kardak" olayında bu kitabı hatırlamıştım-koca koca insanlar kıytırık bir olay yüzünden hemen savaş naraları atmaya başlamışlardı..

Şişkolarla Sıskalar-38a Şişkolarla Sıskalar-38b

illüstrasyon resimleri çok güzeldi-hala da bakınca hoşuma gidiyor-belkide resimler olmasa bu kadar detaylı bir şekilde aklıma kazınmazdı..kitabı okurken bir bakardım bende zayıfların olduğu trendeyim-ya da vapurda..onlarla birlikte yemek yerken bulurdum kendimi...sonradan nette çok aramıştım Fritz Wegner'in çizgilerini.. 

(artık olacak:)


Kitap ve İllüstre Resimleri bilgisayarınıza indirmek için tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with thumbnails