Sokakları sahne olarak kullanan, tekdüzelikten estetik monokrom kitleler çıkarmayı başaran, üniformanın, görevin ve statünün kişiliksizleştiren, bozan yüzünü gösteren Düsseldorfl'u bu 42 yaşındaki sanatçı izlenmeye değer bence..
Birey ve toplum arasındaki çelişkiyi irdeleyen eserlerinin çekirdek temasını oluşturan figürlere baktığınız da hep kalabalık sahneler ama tekdüze insanı görebilirsiniz.
Dijital yükleme olanaklarını sonuna dek kullanan ve kendine has bir tarz yaratan Rogge'nin tekniğiyle çalışan Andreas Gursky, Andreas Gefeller gibi bir iki daha fotoğrafçı daha vardır.
Çalışmalarında parlak bir estetikle birlikte rahatsız edici bir yan vardır ve bu bilerek kurgulanmıştır. Büyük kitlesel toplulukları hayal ettiğimizde çoğunlukla negatif veya mutsuz anlar gelir aklımıza nedense, kölelik, savaşlar, genetik deneyler, diktatörlükler, veba, toplama kampları vb. Rogge ise kurguladığı fotoğraflarla bu görüşün tersine, kitlelerin, her şeyden önce, güzel ve güçlü olabileceğini açıklıyor.
Fotoğraf Sergileri
2010 - 2009
-Das Paradies der Zaungäste, Galerie Voss, Düsseldorf
-A Retrospective, MAM Mario Mauroner, Wien
-Isolation, Galerie Voss, Düsseldorf
-ChoRelation, Mario Mauroner Contemporary Art Salzburg
-A Retrospective, Moscow Museum of Modern Art, Moskau
-Mann ohne Eigenschaften, MAM Mario Mauroner , Wien
-Le mot chien ne mort pas, Joseph, Paris
-Third Beijing International Art Biennale, Peking
-Join the crowd, Ronchini Arte Contemporanea“, Terni, Itália
-Love, Palazzo Ducale, Modena
-Die Kunst zu sammeln, Museum Kunst Palast, Düsseldorf
-Leibhaftig, Kunsthalle Konstanz
-Leibhaftig, Städtische Galerie Ravensburg, Ravensburg
2006 - 2005
-Curtain Call !, Galerie Lausberg, Toronto
-IFORM, Galerie Voss, Düsseldorf
-RAPPORT, Galleria Paola Verrengia, Salerno
-Lend me your Ear, Kunstverein Bad Salzdetfurth
-46. October Art Salon, Belgrad
-RAPPORT, Galerie Voss, Düsseldorf
2004 - 1999
-Staatliches Museum Tivat, Montenegro
-Galerie Storms, Düsseldorf
-Galerie Michael Schultz, Berlin
-fiftyifty Galerie, Düsseldorf
-Galerie Blau, Düsseldorf
-Europäisches Museum für Frieden, Schleining, Wien
-Skulpturen Park, Bielefeld
-Z2000, Berlin
-Cubus Kunsthalle, Duisburg
-The Orlando Museum, Orlando
-Stiftung Haar, Kulturstadt Weimar 1999
-Russisches Museum St. Petersburg
-Kunstnernes Hus, Aarhus, Dänemark
Düşünüş biçimi gerçekten kutlanacak bir sanatçı. Fotoğraflarını ilk gördüğümde öncelikle düşünce biçimine saygı duymuştum. Yaratıcı bu anlamda.
YanıtlaSilBazı eserleri de iyi bir etki bıraksa da , genel anlamda eserlerinde insanı sıkan bir yan var. Uzun süre bu simetriye bakış yoruyor insanı, yada tam tersi asimetrik görüntü fark etmiyor.
Bir süre sonra göz yoruluyor hatta neredeyse midesi bulanıyor gibi oluyor insanın.
Tam çağımıza uygun bir bakış açısı fotoğrafları, tabii bunlar benim kişisel düşüncelerim.
Bu çağdan ve olumsuzluğundan kaçmaya çalışırken, tam içine düşeceğin bir karabasan şeklinde fotoğrafları.
bende direk masa üstü (bilgisayar için) wallpaper fotoğrafları izlenimi doğurdu.. kimliksizlik ve düzenin rahatsız ediciliği yazılanları okumasaydım aklıma bile gelmeyecekti.. sıradanlık yada tekdüzelik belkide ancak sanatçının kendisi için kullanılabilir...
YanıtlaSil